Paylaşım Forumu Asiforum.Net     Duyurular Program İndir Ferizli Haber Kaynarca Haber Anasayfa  

Go Back   Paylaşım Forumu Asiforum.Net
Kayıt ol Yardım Topluluk Ajanda Bugünki Mesajlar Arama

Merak Ettikleriniz Bu bölüm de merak ettiğiniz konular, bilgiler yer almaktadır.

Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 05-18-2017, 02:43 AM   #1
Sindy
Administrator
 
Sindy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2017
Mesajlar: 3.425
Ruh Halim: Cap Canli
Sindy is on a distinguished road
Standart Dislekside, özel ögrenme güçlüğünde okuma yazma egitimi

Dislekside çocuklar ve aileleri en fazla ilkokul 1. sınıfta güçlük çekmektedir. Okumayı öğrenme aşamasında disleksinin neden olabileceği güçlükler sırasıyla şunlardır;
1- Çocuk harfleri tanıyamayabilir.
2- Harfleri karıştırabilir.
3- Hecelemeye geçemeyebilir.
4- Kelimeleri tanıyamayabilir.
5- Okumayı zamanında sökemeyebilir.
6- Okumayı sökse bile okumasını hızlandıramayabilir.
7- Yanlış okuyabilir.
Okuma; seslerin harflerle eşleştirilmesi ve hafızaya kaydedilerek otomatikleşmesi sonucu oluşur. İlkokul birinci sınıfa başlayan bir çocuk için ilk görev şeklini gördüğü harfin sesini de aynı anda hatırlamasıdır. Kısa sürede otomatik olarak hangi harfin hangi sese ait olduğunu öğrenmesi beklenir. Ayrıca ard arda yeni harfler ve sesler öğretilmeye devam eder. Disleksi harflerin seslerini öğrenmekte güçlük yaratabilir. Hangi harf nasıl okunuyor bilemez çocuk. Öğretilse bile ertesi gün tekrar unutur.
Dislekside okuma eğitimi verirken dikkat edilecek önemli noktalar şunlardır:

Çocuğumuzla hangi aşamada çalışacağımızı bilmemiz gerekir,
Çok sık tekrar yaptırmak gerekir,
Değişik, yaratıcı, eğitim materyalleri kullanmak gerekir,
Her çalışmadan sonra çocuğumuzu ödüllendirmek gerekir,

Dislekside okuma eğitimi verirken yapılacak çalışmaların aşamaları şunlardır;
1- Harf Pekiştirme Çalışmaları,
2- Harf Ayrıştırma Çalışmaları,
3- Hece Pekiştirme Çalışmaları,
4- Kelime Pekiştirme Çalışmaları,
5- Metin Çalışmaları,
Harf Pekiştirme Çalışmaları;
Bu çalışmaların amacı; yeni verilen her harfin tam olarak çocuğun görsel ve işitsel hafızasına yerleşmesini sağlamaktır. Bir harf tam pekişmeden yeni harflere geçilmemelidir. Bu aşamada sık tekrar yapıp, Harf Tombalası, Renkli Teller,Kum Havuzu gibi materyallerle çocuğumuzun hem görsel hem işitsel algıları çalıştırılarak harflerin kolaylıkla pekiştirilmesi sağlanabilir. Bu aşamada sınıfta yeni harfler verildiği için evde çok acele edilmemelidir. Üzerinde çalıştığımız harfin tam pekişmesi önemlidir. Daha sonra yeni harflere geçilmelidir.

Harf Ayrıştırma Çalışmaları;
Bu çalışmalar okuma eğitiminin her aşamasında tekrarlanabilir. Dislekside harf öğrenmeye başlayan çocuk benzer şekildeki harfleri ya da birbirinin simetriği olan b-d-p-g gibi harfleri karıştırırken bazen de sesleri birbirine benzeyen v-f gibi harfleri de karıştırılabilmektedir. Görsel ve işitsel ayrımlaştırma çalışmalarıyla harfleri ayırt edebilmesi sağlanabilir. Harf Karıştırma Görsel-İşitsel Çalışma Kitabı bu amaçla kullanılabilecek bir materyaldir.

Hece Pekiştirme Çalışmaları;
Harfleri öğrendikçe yanına gelen seslerle hece okumaya geçiş olur. Bu aşamada iki harfi birlikte seslendiremeyen çocuklarımız için hece pekiştirme çalışmaları yapılmalıdır.Hece Şeritleri bu aşamada önerilen bir materyaldir.

Kelime Pekiştirme Çalışmaları;
Harfleri öğrenip heceleri de seslendirmeye başlayan çocuklar için artık kelime çalışmaları yapılmalıdır. Bu aşamada birinci sınıf öğrencileri artık hikaye kitapları ve kısa metinler okumaya başlarlar. Dislekside ise çocuklar için kitap okumak zorlayıcı ve sıkıcıdır. Oysa tam bu aşamada okuma sökülecektir. Bu nedenle bol bol okuma çalışmaları yapmak gereklidir. Dislektik çocuğumuza sık ve kısa okuma çalışmaları yaptırmamız gerekir. Dislektik çocuklar oyun oynamayı çok sever. Onları eğlenceli şekilde okutmak zorundayız. Bu nedenle amaçla öğretmenlerimizin de sınıflarında sıklıkla kullandığı bir araç olan Kelime Tombalası , Kelime Üretme Oyunu‘nu kullanabiliriz. Her kısa okumadan sonra küçük ödüller vermek onu tekrar okumak için motive edecektir. Bu amaçla kullanabilen Ödül Etiketleri hem ucuz hem de çok işe yarayan materyallerdir.

Metin Çalışmaları;
Bu çalışmalar okuma hızını artırmak için yapılır. Dislekside özellikle büyük yazılı (24 punto) ve kısa metinlerin okutulması önerilir. Bol resimli büyük yazılı hikaye kitapları seçilmelidir. Özellikle çocuğumuzun ilgi alanıyla ilgili kitapları okutmak onun okumaya karşı motivasyonunu artıracaktır.
Sindy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

Sindy Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
'Cihangir Cumhuriyeti', TRT Tabii platformunda... Sinema Dünyası Sindy 0 4 02-21-2025 08:27 PM
Minik Serçe, Ferdi Tayfur'un 'Bana sor' şarkısını... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 24 02-14-2025 07:14 PM
Kızıl Goncalar fragman | "Allah Yüzüne Baksın... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 35 02-04-2025 11:57 PM
10 Aralık reyting sonuçları açıklandı! Bir Gece... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 40 02-04-2025 11:57 PM
Kuruluş Osman 174. bölüm izle full hd tek parça!... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 34 02-04-2025 11:57 PM

Cevapla

Etiketler
çalışmaları, harf, harfleri, için, okuma


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 10:22 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.37 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.