Paylaşım Forumu Asiforum.Net     Duyurular Program İndir Ferizli Haber Kaynarca Haber Anasayfa  

Go Back   Paylaşım Forumu Asiforum.Net
Kayıt ol Yardım Topluluk Ajanda Bugünki Mesajlar Arama

Asiforum - Diğer Dinler Diğer Dinler hakkında her şey bu bölümde yer almaktadır.

Cevapla
Seçenekler Stil
Okunmamış 05-02-2017, 02:49 AM   #1
Sindy
Administrator
 
Sindy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Apr 2017
Mesajlar: 3.425
Ruh Halim: Cap Canli
Sindy is on a distinguished road
Standart Buddha'nın yaşamı ve Öğretileri

BUDDHACILIK ya da BUDİZM
Buddha tarafından kurulan din ve felsefe.
- Buddhacılık Hindistan'ın kuzey-doğu'sunda İ.Ö. IV. dinsel kuşku, arayış ve çalkantı ortamında, brahmancılığın bazı dini uygulamalarına bir tepki olarak doğdu. Aynı dönemde başka dinsel öğretiler de ortaya çıktı; bunlar arasında, özellikle yazgı'nın (niyati) önemini vurgulayan acivikaların ve ruhu maddeden kurtarma gerekliliği üstünde duran çileci cainlerin dinleri önemlidir; ruh (purusa) ve madde (prakriti) ikiliği üstünde duran samkhya mezhebiyse daha o dönemde hint düşüncesini etkilemeye başlamıştı; tefekkür (dhyana) çerçevesinde yer alan yoga ise ruhaniliğin en yaygın biçimiydi.

• Buddha'nın yaşamı.
Buddha'nın yaşamına ilişkin hiçbir kesin tarih ve olay yoktur. Bu konuda vinaya ve sutta-pitakalar'daki dağınık bazı özyaşamsal veriler dışında, günümüze en yakın kaynak, Aşvaghosa'nn buddhacarita'sıdır (İS. I. yy).
Çeşitli geleneksel kaynaklarda yaklaşık İ. O. 560-480 arasında yaşadığı belirtilir. Gautama, Himalayalar'ın eteklerindeki Lumbini ormanında doğdu. Babası Şuddhodana, Kapilavastu kentinin yöneticisiydi. Annesi Maha Maya, çocuğun doğumundan 7 gün sonra öldü. Gautama, sorunsuz bir çocukluk ve gençlik çağının ardından evlendi ve bir çocuğu oldu. Ama, çevresindeki acılardan etkilenerek 29 yaşında ailesini bıraktı ve çok sıkı bir çileye girdi. Ne var ki, bu deneyden hiçbir manevi yarar elde edemedi. 523 mayıs ayında (Vesaha) bir dolunay günü Ganj'ın kollarından biri olan Nerancara' nın yakınındaki Uruvela'da bodhi ağacının dibinde oturmuş ve derin bir murakabeye dalmışken birdenbire aydınlandı, Buddha oldu ve varolanların yasası anlamına gelen dharma'yı çevresindekilere açıklamaya başladı. "Dharma çarkının döndürülmesi üstüne söylev" diye adlandırılan ilk konuşmasını Benares dolaylarındaki Mrigadaya denilen ormanda yaptı.
Yavaş yavaş çevresinde bir cemaat (sangha) oluştu. Bundan sonraki yirmi yıl boyunca öğretisini yoğun biçimde Hindistan'ın kuzey-doğu'sundaki Ganj havzasında yaydı. Cemaat muson mevsiminin üç ayını buradaki bir barınakta geçiriyor ve yılın geri kalan aylarında yöre yöre dolaşarak vaazlar veriyordu. Daha sonraki olaylar için kesin bir kronoloji yoktur. Bilindiği kadarıyla amca oğlu Devadatta ölümünden 8 yıl önce onu öldürmek için bir tertip düzenlemişti. Buddha 80 yaşına bastığı gün Kuşinagara'da eceliyle öldü. Cesedi yakıldıktan sonra külleri 8 kişi arasında bölüşüldü ve stupalara kondu.

• Buddha'nın öğretileri.
Buddha, kendisini görmeye gelen herkese (bunların çoğu tüccardı) yasayı (dharma) sanskritçe değil, kendi yerel dilleriyle (prakrita) öğretiyordu. Ona mal edilen ve "evam maya şrutam" (duyduğuma göre) başlangıç cümlesiyle kulaktan kulağa nakledilen öğretisi şu büyük başlıklar altında özetlenebilir: Atman (anatta) diye, yani benlik diye bir şey yoktur, insanoğlunun içinde metafizik bir gerçeklik, yok olmayacak herhangi bir şey yoktur. Bununla birlikte, eylemin (karman) etkisi sürdükçe her varlık doğum ve ölüm çevriminden (samsara) kurtulamaz. Yaşamak acı, hastalık ve ölümle belirlenen felaketten (dukkha) ayrı düşünülemez.

-Bundan şu Dört Soylu Gerçeğe varırız:
1) insan varlığı acılıdır;
2) bu acının kaynağı arzudur;
3) ve ancak arzuyu yenmekle acının üstesinden gelinebilir;
4) arzuyu yenmek için de Sekiz Aşamalı Yol'u izlemek gerekir: doğru görüş; doğru karar; doğru, gerçek ve iyi söz; doğru davranış; doğru iş; doğru çaba; doğru bellek ya da dikkat; temaşa (dört aşamalı: sevince dönüşen yalnızlık; iç huzuru getiren tefekkür; vücudumuzu mutluluğa kavuşturan yoğunlaşma; mutluluğa ve mutsuzluğa karşı ilgisizlikle ödüllendirilen temaşa.
-Varoluş koşullu üretim (puticca-samuppada) yasasına dayanır ve bu yasa gereğince, her koşul bir başka koşuldan, o başka koşul da kendisinden önceki koşullardan, vb. doğar. İlk koşul ya da durum bilgisizlik (avicca), son koşul ya da durum ise felakettir (yaşlılık ve ölüm).
-Yaşamın son hedefi, nibbana'dır (nirvana). Karman'nın ve dirilme zincirinin tükenmesinden sonra gelen nibbana durumu
"üç mücevher" ve "üç sığınak" ile belirlenir:
"Buddha'ya sığınıyorum"
"Yasaya (dharma) sığınıyorum"
"Cemaate (sangha) sığınıyorum".
Bir söylentiye göre Buddha ölüm döşeğinde şöyle demiştir: "Koşullu her şey geçicidir. Görevinizi canla başla yapmaya çalışın."




aLinti..
Sindy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

Sindy Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
'Cihangir Cumhuriyeti', TRT Tabii platformunda... Sinema Dünyası Sindy 0 4 02-21-2025 08:27 PM
Minik Serçe, Ferdi Tayfur'un 'Bana sor' şarkısını... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 24 02-14-2025 07:14 PM
Kızıl Goncalar fragman | "Allah Yüzüne Baksın... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 35 02-04-2025 11:57 PM
10 Aralık reyting sonuçları açıklandı! Bir Gece... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 40 02-04-2025 11:57 PM
Kuruluş Osman 174. bölüm izle full hd tek parça!... Yerli ve Yabancı Diziler Sindy 0 34 02-04-2025 11:57 PM

Cevapla

Etiketler
bir, buddha, buddhanın, doğru, yoktur


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hizli Erisim


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO v2.0.37 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.